.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادامه برداشت بی‌رویه از جنگل مازندران

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست مازندران گفت: دولت برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه از جنگل مصوبه‌ای را در هیئت وزیران تصویب کرد ولی در برخی از مناطق جنگلی برداشت بی‌رویه همچنان ادامه دارد.


به گزارش شمال نیوز ناصر مهردادی فارس درباره عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی و ارتباط با آن سیل اخیر در مازندران اظهار داشت: یکی از دلائل اصلی بروز سیل عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی است.

وی با اشاره به جنگل‌های زیبایی که در مناطق بالادست مازندران وجود داشت، بیان داشت: برداشت بی‌رویه از جنگل در سال‌های دور خطر بروز سیل را افزایش داد.

نابودی جنگل و بروز سیل

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران درباره نگرانی که در امور مرتع و جنگل وجود دارد، بیان داشت: نابودی جنگل به ایجاد سیل کمک می‌کند.

وی با اشاره به تغییر کاربری‌های که در جنگل ایجاد شد، گفت: برداشت‌های بی‌رویه از جنگل مهم‌ترین عامل بروز سیل است.

مهردادی در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر برداشت بی‌رویه جنگل در کدام منطقه مازندران در حال انجام است، گفت: برداشت از جنگل استان در حال انجام است ولی توجه به مصوبه اخیر دولت به توسعه جنگل کمک می‌کند.

دولت و طرح حمایت از جنگل

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: مصوبه جدید دولت مانع از برداشت بی‌رویه جنگل می‌شود و دولت در این مصوبه برداشت از جنگل را به صورت کلی ممنوع کرد و تنها بهره‌برداری که از جنگل باید انجام شود مربوط به درختان قطع شده و خشک است.

این مسئول درباره اجرایی شدن این مصوبه گفت: برای اجرای کردن این مصوبه جلساتی را با شورای عالی جنگل و منابع طبیعی استان در دستور کار داشتیم و در این جلسه بحث‌های درباره شرکت‌های بهره‌بردار مطرح شد.

به خطر افتادن منافع شرکت‌های بهره‌بردار

وی اضافه کرد: در این جلسه درباره مشکلاتی که ممکن است در زمان جلوگیری از برداشت جنگل برای شرکت‌های بهره‌بردار به وجود بیاید، مطالبی مطرح شد.

مهردادی یادآور شد: هر اقدامی در ابتدا نگرانی‌های را به وجود می‌آورد ولی با هماهنگی دولت و دستگاه‌های اجرایی می‌توان با وارد کردن چوب برای مدت ده تا پنج سال میزان برداشت از جنگل‌های مازندران را متوقف کرد.

پاسخ شفاف درباره برداشت جنگل

این مسئول در اصرار خبرنگار فارس که به صورت مشخص پاسخ داده شود که برداشت غیرمجاز جنگل و معدن در کدام منطقه انجام می‌شود، گفت: برداشت معدن و جنگل را در غرب استان و مرکز استان مازندران داریم.

وی ادامه داد: برداشت غیرمجاز از جنگل در مناطق حفاظت شده انجام نمی‌شود، حتی بحث برداشت قاچاق در مناطق حفاظت شده تحت کنترل است ولی در مناطق آزاد مشکل برداشت جنگل وجود دارد، به عنوان مثال در منطقه آمل برداشت از جنگل در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: برداشت از جنگل توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نیز در برخی موارد توسط مجریان طرح در حال انجام است.

عدم رعایت برداشت پایدار از جنگل

مهردادی خاطرنشان کرد: برداشت چوب از جنگل نیز رویه خاصی دارد، بحث برداشت پایدار در زمان قطع درختان باید مد نظر قرار گیرد، ولی در برداشت‌های حال حاضر کمتر این موارد دیده می‌شود.

وی در پایان در پاسخ به این سئوال که برداشت بی‌رویه از جنگل‌های آمل ممکن است در آینده نزدیک برای مردم این منطقه نیز مخاطراتی داشته باشد، گفت: اگر برداشت‌ها ادامه داشته باشد احتمال بروز سیل در این مناطق نیز دور از انتظار نیست.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.